Analyse bedrijfsprocessen

Bodem onder uw succes

Wilt u stappen zetten met uw digitale bedrijfsprocessen, maar weet u niet goed waar te beginnen? Dat zien we vaker. De implementatie van allerlei verschillende applicaties heeft uw ooit overzichtelijke IT-landschap veranderd in een doolhof. Misschien zijn ook de aan elkaar geknoopte Excel-sheets u niet vreemd…

Dat moet en kan beter. Het is tijd om de boel eens gedegen in kaart te brengen. Want we bereiken uw doel alleen als we weten wat het vertrekpunt is. Met een analyse van uw huidige processen legt u de basis voor elke toekomstige verbetering.

Laat uw processen analyseren

als u zich herkent in één of meer van deze uitspraken:

  • Onze automatisering kent (te veel) losse eindjes.
  • Ons huidig IT-landschap remt onze groeimogelijkheden.
  • Onze processen lijken eenvoudig en toch zijn onze licentie- en consultancykosten torenhoog.
  • We discussiëren regelmatig over hoe onze processen eigenlijk zouden moeten lopen.

Wat we doen

Zonder poeha, met aandacht

Goed helpen begint met goed kennen. Dus nemen we alle tijd voor een kennismakingsgesprek. U praat, wij luisteren. Naar uw ambities, doelen en welke processen u hiervoor wilt automatiseren.

Daarna ontstijgen we samen de dagelijkse praktijk. Vanuit een helicopterview geven we één helder overzicht van uw hele applicatielandschap. Als u wilt bekijken we ook hoe u bespaart op licentie-, consultancy- en IT-beheerskosten. Eenmaal alles goed in kaart gebracht, bepalen we met elkaar hoe we uw doel gaan realiseren. Vaak is dit het moment dat er nieuwe eyeopeners ontstaan.

Leidt deze analysefase tot een project? Dan vangen we dit eerst in een functioneel ontwerp: een concrete en duidelijke beschrijving van de wederzijdse verwachtingen.

Wat onze klanten zeggen

Misschien is zo’n analyse ook iets voor ons... Als u dit denkt, neem dan zeker contact op. We vertellen er graag meer over. Uiteraard vrijblijvend.

Luxlight B.V.

In ons bedrijf hadden we een aantal standaard softwarepakketten draaien en een online offerte portaal wat door een ander IT-bedrijf was gemaakt. We waren hier niet blij mee. Het portaal had een veel te zware configurator wat een negatieve invloed had op onze andere processen. We zijn met Grard rond de tafel gaan zitten en hebben een analyse gemaakt van alle bedrijfsprocessen. Vanuit die analyse is een plan gemaakt hoe we ons bedrijf en de processen het beste konden gaan automatiseren. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe offerte configurator die gemaakt is door Grard en Jurgen.

Koreman

Door de jaren heen hebben we een groot deel van onze administratie en verkoopafdeling geautomatiseerd, Sander en Jeroen hebben ons hierin geadviseerd en begeleid. We werken daar met AccountView en het went snel om ermee aan de slag te gaan. We zijn daardoor efficiënter gaan werken en hebben minder FTE nodig. Inmiddels zijn we van handgeschreven werkopdrachten naar digitale werkopdrachten gegaan door middel van een Werkbonapplicatie. Omdat het op maat gemaakt moest worden was dit een proces met ups and downs maar met een goed eindresultaat. We kunnen nu weer met de tijd mee. Niet alleen onze klanten hebben hierbij een beter overzicht van de werkzaamheden en gebruikte materialen maar ook wij op kantoor kunnen sneller werken.

Heeft u vragen?

Neem contact met onze specialist op